Cikloturizam
Dilema skoro svakog izletnika koji dođe u Samobor uvijek je ista – otkrivati čari grada i okolice pješice ili na biciklu. Planinarske staze Samoborskog gorja i Žumberka dobro su poznate jer postoje već desetljećima, no u zadnje vrijeme sve više zamaha dobiva i ponuda za bicikliste. U proteklih nekoliko godina tako je predstavljeno 7 biciklističkih ruta koje svoj početak i završetak imaju na Trgu kralja Tomislava i sa svojih 150 kilometara ukupne dužine vode kroz najslikovitije samoborske predjele – biciklom se može na Veliki Dol i Oštrc, do Grgosove špilje, Starog grada Okića pa sve do Parka prirode Žumberak – Samoborsko gorje ili do skele u Medsavama.
Prilikom osmišljavanja i uređenja ruta mislilo se na obitelji koje dolaze biciklima na izlet, rekreativce kao i one željne testiranja svojih biciklističkih sposobnosti pa se nudi raspon različitih težina, visinskih razlika i udaljenosti, od najkraće 10-kilometarske rute koja vodi prema Otruševcu do najduže 30-kolometarske koja vodi kroz Rude prema Oštrcu.
Da boravak u Samoboru na dva kotača bude još ugodniji, opremljene su i cikloservisne stanice za najhitnije intervencije na biciklima u Kompareovoj ulici u Samoboru, Bregani te kod Planinarskog doma Ivica Sudnik na Velikom Dolu. Postojeće biciklističke rute javnosti se predstavljaju kroz Biciklijade koje se sezonski rade u suradnji sa Šišmišima. Organizacijom biciklijada ističu se i Krpelji kroz prepoznatljiva “Occupy” izdanja.
Uz to tu su i Karavana prijateljstva Vukovar-Ljubljana koja svoju predposljednju stanicu tradicionalno ima u Samoboru, Tour of Croatia imao je start svojih etapa u Samoboru, a tu se održava i najstarija hrvatska brdsko-biciklistička utrka XCO Samobor.
Sve to nije ništa čudno ako se zna da ljubav Samoboraca prema biciklizmu traje još od kraja 19. stoljeća, točnije 1887. godine kad su onodobni “Šišmiši” predvođeni Mirkom Kleščićem krenuli na biciklima od Samobora do Trsta. Nedugo zatim, 1893. godine osnovano je i Društvo biciklista u Samoboru, a tradicija uživanja u vožnji na dva kotača živa je do danas.