T T T
Veličina fonta
Disleksija font Veći razmak Označi poveznice
Kontrast Invert Crno/bijelo

Himera

Dobitnik nagrade za najbolji film u programu Greater Adria na Pulskom filmskom festivalu 2024.! Dobitnik nagrade Kino mreže na 71. Pulskom filmskom festivalu za potporu u distribuciji stranog filma od 17.10.2024., u redovnoj distribuciji MCF Hrvatska.

ODRŽAVANJE:
25.10.2024. 19:00
26.10.2024. 21:00
27.10.2024. 19:00
28.10.2024. 20:00

HIMERA (La Chimera), drama

REDATELJICA: Alice Rohrwacher
ULOGE: Josh O'Connor, Carol Duarte, Vincenzo Nemolato
TRAJANJE FILMA: 130 min

Svatko ima svoju Himeru, nešto što pokušava postići, ali nikad ne uspijeva pronaći. Za grupu pljačkaša etruščanskih grobnica, Himera predstavlja izbavljenje od rada i san o lakom bogaćenju. Za Arthura, Himera je Benjamina, žena koju je izgubio. Kako bi je pronašao, on izaziva nevidljivo, traži svuda, ulazi u utrobu zemlje u potrazi za vratima zagrobnog života o kojima pripovijedaju mitovi. Na magično-realističnom putovanju između živih i mrtvih, šuma i gradova, fešta i samoće, isprepliću se sudbine živopisnih i ekscentričnih likova, a sve u potrazi za Himerom.
Ova sanjiva pikarska drama ambijentirana u Toskanu 1980-ih također govori o prodoru materijalizma u sve pore društva. Djecu se uči da više ne postoji ništa nevidljivo (pa tako ni mitska kći Tifona i Ehidnine koja je sprijeda bila lav, straga zmaj, a sredini koza), a novac postaje jedino sredstvo osnaživanja. Kao i svi filmovi Alice Rohrawcher i ova sanjiva pikarska drama iskazuje njenu fascinaciju nesvakidašnjim zajednicama koje gaje specifične kodove ponašanja i kolektivne vrijednosti – od njene destruktivne inačice u vidu trombalora (pljačkaši grobova), kojima se priključuje arheolog-otpadnik Arthur nakon što je izgubio jedinu osobu koja ga povezuje sa živućim svijetom, do njene konstruktivne, emancipirajuće inačice u vidu napuštene željezničke stanice koju Italia transformira u komunalni dom gdje može započeti novi život (ako ne pripada nikome, znači da pripada svima).
Istovremeno sam film nadilazi identifikaciju s pričom glavnog (anti)junaka – ona je samo jedna od brojnih niti koje tvore zakučasti obrazac poput onih koje nalazimo na drevnim etruščanskim ornamentima – i postaje kolektivni ritual.