T T T
Veličina fonta
Disleksija font Veći razmak Označi poveznice
Kontrast Invert Crno/bijelo

Vjetar u leđa- faza IV

Vjetar u leđa- faza IV

Naziv projekta: Vjetar u leđa - faza IV

Opis projekta:
Cilj ovog projekta je omogućavanje jednakih mogućnosti obrazovanja za svu djecu te unaprjeđenje položaja djece s teškoćama u razvoju i njihovih roditelja. Stvaranje uvjeta za aktivno sudjelovanje djece s teškoćama u razvoju u društvenim aktivnostima. Uloga pomoćnika u nastavi je pružanje pomoći prema individualnim potrebama učenika s posebnim potrebama ili teškoćama u razvoju te poticanje samostalnosti djeteta u suradnji sa stručnim timom škole i roditeljima.

Korisnik: Grad Samobor
Posredničko tijelo razine 1: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Posredničko tijelo razine 2: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih

Datum projekta projekta12 mjeseci počevši od srpnja 2022. godine, (05.07.2022. – 05.07.2023)

Vrijednost projekta: 2.718.108,00 kn od čega Europska unija financira 2.000.000,00 kn

Status projekta: završeno

Vidljivost projekta:

Održana konferencija za medije

Konferencija za medije o projektu „Vjetar u leđa - faza V“ uz okrugli stol o važnosti pomoćnika u nastavi održana je 3. ožujka 2023. godine u Centru za mlade Bunker.

„Vjetar u leđa – faza V“ projekt je koji se financira iz Europskog socijalnog fonda s najvišim mogućim iznosom od 360.754, 93 eura, a Grad Samobor iz proračuna za provođenje projekta osigurava dodatnih 95.309 eura. U sklopu projekta učenici s teškoćama u razvoju, njih 65, u samoborskim osnovnim školama primaju podršku pomoćnika u nastavi.

Grad Samobor je nositelj projekta, a partneri u projektu su Osnovne škole Grada Samobora: Bogumila Tonija, Rude, Samobor, Mihaela Šiloboda i Milana Langa. Projekt je počeo u srpnju 2022. godine i traje do srpnja 2023. godine.

Omogućavanje jednakih mogućnosti obrazovanja za svu djecu, unaprjeđenje položaja djece s teškoćama u razvoju i njihovih roditelja i stvaranje uvjeta za aktivno sudjelovanje djece s teškoćama u razvoju u društvenim aktivnostima ciljevi su projekta - naglasila je tijekom predstavljanja voditeljica projekta, Vlatka Šalamun Milaković, viša stručna suradnica za društvene djelatnosti i razvojne projekte.

O ulozi pomoćnika u nastavi, njihovim zadaćama, važnosti edukacije, nužnosti zapošljavanja stručnih suradnika u školama, formiranju mobilnog stručnog tima, a kako bi se što adekvatnije odgovorilo na potrebe djece s teškoćama u razvoju i integriralo ih u školski sustav, pomoglo u svladavanju nastavnog gradiva i socijalizaciji govorila je psihologinja Vesna Hude iz Centra inkluzivne potpore Idem, Podružnice Samobor koja provodi edukacije za pomoćnike u nastavi.

Važna je i suradnja pomoćnika u nastavi s koordinatorom i članovima razrednoga vijeća te roditeljima – naglasila je Vesna Hude te istaknula kako je važno što ranije otkriti teškoće u razvoju kod djeteta kako bi se što prije i adekvatnije mogla pružiti pomoć i podrška.

O važnosti uloge pomoćnika u nastavi, od pružanja pomoći prema individualnim potrebama učenika s posebnim potrebama ili teškoćama u razvoju do poticanja samostalnosti djeteta u suradnji sa stručnim timom škole i roditeljima govorilo se tijekom okruglog stola.

Goran Lesjak, ravnatelj OŠ Mihaela Šiloboda istaknuo je kako su pomoćnici u nastavi neophodna nužnost te da je potreba za njima sve veća, jer nekad su u školi imali dva pomoćnika u nastavi, a danas ih je devet. Istaknuo je kako nažalost škola sve teže pronalaze pomoćnike u nastavi, jer su potplaćeni, a rade vrijedan i odgovoran posao, s time da preko ljeta kada nema nastave ostaju bez prihoda i zato je važno regulirati njihov status.

Lucija Celizić, pomoćnik u nastavi u OŠ Milana Langa u Bregani i Marko Polonijo, pomoćnik u nastavi u posebnom razrednom odjeljenju u Rudama govorili su o tome što ih je motiviralo da rade kao kao pomoćnici u nastavi te o izazovima s kojima se susreću.

Istaknuli su kako je posao zahtjevan, na početku je teško, ali kasnije bude sve lakše, a posebno veseli kad vide napredak kod djeteta kojem pomažu.

“Širok spektar potreba imaju djeca u posebnim razrednim odjeljenjima pa je s njima nešto teže raditi i zato je važno da se pomoćnici u nastavi educiraju kako bi znali adekvatno reagirati na potrebe djece” – rekao je Marko Polonijio te istaknuo kako je važno da resorno ministartvo regulira status pomoćnika u nastavi, jer sve je manje interesa za taj posao.

Majka djeteta s teškoćama u razvoju Kristina Jakovljević govorila je pozitivnom iskustvo koje njeno dijete ima s pomoćnikom u nastavi te o tome koliko ta pomoć znači za razvoj njenog djeteta. Istaknula je i kako je važna suradnja sa stručnim službama te da bi trebalo omogućiti da roditelji upoznaju pomoćnika u nastavi prije nego počne s radom.

O važnosti koordinacije pomoćnika u nastavi sa stručnim službama škola kao i s roditeljima govorila je stručna suradnica, logoped Valentina Liber. Također je istaknula da potreba za pomoćnicima u nastavi raste te da teba regulirati njihov status, jer teško je doći do pomoćnika u nastavi, a često ih je teško i zadržati.

Zadovoljstvo što se projekt “Vjetar u leđa – faza V” u Samoboru provodi već osmu godinu izrazio je zamjenik gradonačelnice Petar Burić.

“Višestruke su koristi od ovog projekta, a najvažnije je to da se djeci s teškoćama u razvoju kroz ovaj projekt osiguravaju pomoćnici u nastavi, omogućava socijalizacija te podizanje razine njihovih obrazovnih postignuća i emocionalnog funkcioniranja. Zahvaljujem svima koji sudjeluju u ovom hvalevrijednom projektu. Uz to što se plaće pomoćnika u nastavi financiraju sredstvima Europske unije, Grad Samobor za potrebe provođenja ovog projekta iz proračuna izdvaja dodatnih oko 150.000,00 eura i to za veće plaće pomoćnika u nastavi i njihova materijalna prava. Nadamo se da će se projekt nastaviti i nakon što završi faza V., u srpnju ove godine. U slučaju da za nastavak projekta sredstva ne budu osigurana iz Europske unije, Grad Samobor je u proračunu osigurao gotovo 300.000,00 eura za provedbu projekta u razdoblju od 1. rujna do 31. prosinca. Još jednom hvala svima koji sudjeluju u ovom projektu, kako pomoćnicima u nastavi tako i školama i njihovim stručnim službama, ali i stručnim službama Grada koje projekt pripremaju za prijavu na natječaj za ostvarivanje sredstva iz Europske unije“ – rekao je Petar Burić.

Foto: Edin Tuzlak