T T T
Veličina fonta
Disleksija font Veći razmak Označi poveznice
Kontrast Invert Crno/bijelo
Novosti   /   Projekti

Abeceda interneta u Bunkeru

Odigrana predstava za sve 5. i 6. razrede samoborskih škola

Grad Samobor danas je u centru za mlade Bunker organizirao izvođenje predstave Abeceda interneta, edukativnu, multimedijsku izvedbu i radionicu medijske pismenosti u izvedbi udruge Fun Da Mental za sve 5. i 6. razrede Osnovnih škola Grada Samobora.

Održane su dvije izvedbe za 465 učenika iz Osnovne škole Samobor, Osnovne škole Milana Langa, Osnovne škole Rude i Osnovne škole Mihaela Šiloboda. Idući ponedjeljak bit će održana još jedna izvedba za 291 učenika Osnovne škole Bogumila Tonija.

Radi se o inovativnom hibridu videa, predstave i interakcije s djecom koji na zabavan način educira, odgaja te radi na prevenciji elektroničke ovisnosti i nasilja među djecom i mladima. Sastoji se od pet tematskih video isječaka koji su temelj zaštite djece na internetu:

Kratka povijest interneta i kako je brzina prijenosa podataka promijenila svijet.

Clickbait i lažne vijesti i kako naučiti “čitati internet”

Krađa identiteta - mehanizmi i ozbiljna šteta koju čini

Cyberbullying ili vršnjačko nasilje na internetu

“Lajk” kao lažno mjerilo vrijednosti

Glumci Ana Vilenica i Tomislav Krstanović pojavljuju se u videu kao Super Štakor i Super Štreber Interneta, a zatim “izlaze” iz videa u prostor izvedbe. Kroz glumačku interakciju potiču razgovor s učenicima o njihovom korisničkom iskustvu i zaokružuju njihov doživljaj. Učenici se kao primarna publika uključuju u tkivo izvedbe unoseći vlastito iskustvo u kreiranje živog trenutka. Pritom dijele vlastita negativna i pozitivna iskustva na internetu, sugeriraju pravila ponašanja te pronalaze rješenja za negativna iskustva.

Projekt je podržala i preporučila Agencija za odgoj i obrazovanje i Ministarstvo obrazovanja Republike Hrvatske.

Ciljevi:

1. Osvijestiti djeci pozitivne i negativne aspekte korištenja interneta.

2. Razviti analizu i kritičko promišljanje medijskih sadržaja.

3. Na koji način sadržaj na internetu utječe na oblikovanje ličnosti u svim njezinim segmentima (fizički izgled, raspoloženje, pojavnost, vrijednosti, razvoj empatije.

4. Razvoj dijaloga i pluralnog društva.

5. Na koji način internet može biti koristan ili štetan u socijalnoj interakciji.

6. Edukacija, odgoji i prevencija elektroničke ovisnosti i nasilja djece i mladih na internetu.

Objavljeno: 10.03.2025.